Jag har mina sidor

måndag 5 mars 2012

Tryckt stämning

Tjenare, alla monsterdiggare!
Godmorgon, glada ghouler.
Vakna med ett tryck, kanske?
Nu ska jag sätta min pedagogik på prov, förstår ni. Nu ska vi se vad min blandade ryggsäck av dagis-förskole-konfirmand-dramagrupp-kursledar-skrot är bra till. Har en liten idé, som tekniskt sett är ett erbjudande, att lägga fram till er.

För att hoppa rakt till den krämiga mitten av chokladbiten:

Skulle ni monsterdiggare vilja skaffa er ett klädesplagg med någon av undertecknads teckningar på?

Jag tänkte nämligen bräsa igång lite tryckeriverksamhet här på vindsvåningen. Men vad är det mödan värt om jag inte först har koll på den rådande opinionen?
Känner du att detta vore något att sänka hörntänderna i?
Då ser planen ut såhär, vad gäller beställning. T.o.m. en prisplan, förstår ni.

  • Jag kommer att trycka upp diverse plagg på prov, med olika teckningar som tryck. Någon t-shirt, något linne, kanske några strumpor, etc. Hittar man något man gillar bland dessa plagg så kan det bli ens eget för 120 kr. Frakt bjuder vi på här.
  • Har man själv en idé kring vad för sorts plagg och vilken av Hullingens teckningar man vill ha, så kan den självklart tryckas upp. Priset är även här 120 kr, men här står man själv för eventuell frakt.
  • Till sist kan det ju vara så att man har en idé till ett tryck av en teckning som inte existerar i något av Hullingens gallerier - utan endast i ens egen fantasi. Då är inte Hullingen sen med att göra ett försök till att rita just din idé. En tröja med en unik teckning som ritas på beställning går då på 200 kr, inkl. eventuell frakt.  
Så fort jag börjat trycka upp plagg så ska jag damma av Shop-sidan här på bloggen och visa upp allt där, så att ni kan ögna bäst ni vill.
För er som undrar vilka teckningar som finns tillgängliga för eventuellt tryck, kan ni surfa runt bäst ni vill antingen här i bloggens arkiv eller i mitt galleri på Deviantart.

Med det sagt, kan vi ta en titt på en blyerts/kol-teckning jag gjorde på ett A2papper igår.
Då pappret är bortom skannerns proportioner och vår kamera just nu saknar batterier, är den avfotad med fästmöns iPhone. Det tackar vi för!






Ikväll vankas det en andra session med Skräck-och monsterteckning.
Temat är olika monster, inspiration och vart-ska-man-börja?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar