Jag har mina sidor

lördag 7 april 2012

Färgglad och festglad

Tjenare, alla monsterdiggare!

Monokromt,
monotomt,
mediokert,
måleri
av Malm?
Är det lite så?
Lite mycket svartvitt, svartvitt, svartvitt?
Tja, igår bjöd jag ju er på inte mindre än tvenne färgglada pastellpaket.
Jag gjorde faktiskt ännu en kulörkreation på eftermiddagen. Jag firade nämligen en granne här i huset som fyllde hela fyra år, så jag gjorde ett akvarellalster med något som jag förknippar starkt med henne.


Jag skyr vattenfärg för att det skvätter, rinner och inte riktigt gör som man vill. Men samtidigt tycker jag det är så förpillat spännande varje gång jag väl tar tag i eländet för att man aldrig kan förutse resultatet. Så kanske att det blir något mer akvarellartat framöver. Den som lever får se.
Eller som Markus skulle uttryckt det;
den som dör får se.
Glad påsk, hörni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar