Jag har mina sidor

söndag 15 april 2012

Söndag blodiga söndag

Tjenare, alla monsterdiggare!

Bokmässan kan jag leva länge på.
Det blev nästan en liten förfest till SPX, när jag fick träffa Apart förlag, lyssna på en föreläsning om The Walking Dead-serien och dess översättning till svenska, träffa Galago, Kulturchock och inte minst Gunna Grähs, som höll en inspirerande, intressant och insiktsfull föreläsning.
Efter två dar av mästerligt mässande lämnade man Conventum med följande fynd i Krunegårdpåsen;
en Galagotidning, ett ex av Utopi Magasin och två album med franska kvalitetsserier.
Dessutom, ett dubbelporträtt från lirarna på Apart Förlag.

Världens vackraste par
Ett till monsterporträtt makades idag också.
Jag testade en ny penna, men på SPX kommer jag nog använda de kalligrafipennor jag gjorde de första porträtten med. Processen var smidigare, svärtan snyggare och jag kunde göra större fält.
Gräsänkling som jag är idag porträtterade jag min hårt arbetande fästmö.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar