Jag har mina sidor

lördag 14 april 2012

Oss monsterdiggare emellan

Tjenare, alla monsterdiggare!

Hela helgen är blott bokmässa.
Igår hann jag med att spatsera lite i mässområdet tillsammans med bror min och lyssna på en intressant föreläsning av Apart förlag. Idag ska jag låta dem göra ett zombieporträtt av undertecknad samtidigt som jag ska försöka dra mer kamrater till tillställningen.
Som ni vet planerar jag ju en Apart-efterapning; monsterporträtt på SPX2012.
Men man kan ju inte bara sitta och pilla naveln fram tills fanzinemarknaden. Man måste ju öva, hitta takten, hitta tekniken, hitta materialet.
Och vilka passar bättre som (Pickmans) modeller än just vi gossar som ska basa för bordet?




2 kommentarer:

  1. Haha, najs Erik! Oformliga former formligen formar former kring mitt mustaschprydda (jag blir aldrig av med den) anlete! Älskar att Rickard är så jävla lycklig över att få hjärnan penetrerad på det där viset XD Annars är nog bilden på mister Malm här den allra snyggaste tror jag! Fint jobbat! Hur lång tid tog varje?

    SvaraRadera
  2. Härligt att du gillart! Jag lyssnade på hans önskan om något Giger-esque, och ditt snack om att Yog-Sototha dig. DOCK visste jag inte om du menade gudomen Yog-Sototh i sig, eller hans mänskliga avkomma i The Dunwich Horror, här blev det till slut det förstnämnda!
    Jag klockade mig inte exakt, men det gick relativt kvickt. Jag jämförde igår med zombieporträttet som Apart förlag gjorde på mig och Emy igår på Bokmässan - och jag är snabbare, men därtill bra slarvigare. Men dessutom billigare, jag tänkte bara ta en tia för di häringa grajjerna. Hellre att jag får göra många än inga alls!

    SvaraRadera