Jag har mina sidor

onsdag 11 maj 2011

För mycket rum

Tjenare, alla monsterdiggare!

Ni minns mitt färgtest igår?
Inför vad som kommer att bli mitt serieprojekt över sommaren?

Jag har gjort en första stripp i berättelsen.
Många titelförslag har dykt upp i mitt huvud,
men jag tror att det landar på För mycket rum.
För jag vet hur det känns att ha för mycket rum.

Jag vill testa lite nytt med den här serien.

- Jag vill blanda tusch och torrpastellkrita
- Jag jobbar bara med pensel, inga tuschpennor ens för lineart
- Jag vill göra ett relationsdrama
- Jag jobbar i strippserieformat, men försöker inte att ha en lustig punchline i slutet av varje stripp. Istället ska varje stripp i första hand berätta något eget, inte försöka dra en vits.

Samtidigt som jag vill ge mig ut på outforskad mark, är jag också fast i gamla spår, märker jag redan.

Det här är den tredje serien i rad där min huvudperson röker.

Fan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar