Jag har mina sidor

tisdag 10 maj 2011

Från och med du, SPX2011

Tjenare, alla monsterdiggare!

Vad kan man säga mer än
Small Press Expo 2011?
Jag har precis landat i Gävle igen efter en helg av inspiration, konsumtion och kommunikation i Stockholm.
Mingelbilder från mässan kommer ni att få se fort jag tjuvat till mig några av de duktiga fotografer som gled runt.
Likaså kommer ni att få se ett klipp där jag intervjuas av Myskoteket,
så fort det lagts upp på Youtube.

I samma stund som jag satt på nämnda intervju slog en kanske inte helt oväntad bomb ner;
antologin 7 oktober tog hem Seriefrämjandets pris för bästa fanzine 2011!
Ett dussin seriösa serietecknares samlade verk
räckte hela vägen fram!
För att få reda på mer om denna bildberättande bibel,
och själv lägga vantarna på ett ex av den prisbelönta prakten, 
kolla med vår kalasklasspappa Calle.

Så som ni hör, vi kommer att vältra oss i nostalgi över denna färgsprakande helg en bra bit framöver.
Men om vi blickar framåt?

Ja, först och främst kan ni ju ta er en titt på min Shop-sida,
som nu är fullt uppdaterad med priser och utbud.
Det finns fortfarande lite tröjor, art books och fanzine kvar
så allt ni missade på SPX kan ni fortfarande få tag i!
Men försäljningen gick inte fy skam i helgen, så vi pratar om ett fåtal ex.
Kontakta mig här på bloggen eller in persona för ett snabbt köp!

Vidare så komemr jag att knoga på och avrunda mitt projektarbete,
dock kommer själva serien i sig att fortsätta slitas med även efter det att betygen är satta.

Dessutom har jag ett nytt serieprojekt på gång,
där jag vill utforska nya tekniker och miljöer,
kanske t.o.m. ett nytt format,
med tanke på en del förslag som lades fram vid besöket hos Kartago förra fredagen. 
Hursomhelst så tänker jag mig en historia om rymd och närhet.
Jag funderar på att kombinera tydlig tusch med mer råa grejer, t.ex. pastellkritor.
Här är ett färgtest som jag nyligen slängt ihop.



Håll utkik efter SPX-eftersnack
och fortsatt monsterdiggande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar