Jag har mina sidor

måndag 16 maj 2011

Svart är ingen färg, det är så man känner sig

Tjenare, alla monsterdiggare!

En film som jag har sett sönder,
på den gamla goda tiden när man verkligen kunde se sönder VHS-band,
är En vampyrs bekännelse med Brad Pitt och Tom Cruise som bitska boys.
Jag har precis köpt boken av Anne Rice som filmen baseras på,
och börjat grotta ner mig i hennes hittills riktigt härliga pang-på-historia.

Jag vet en annan vampyrbekännelse som jag gillar,
så jag gjorde ett porträtt av den prinsen.

Somnar nollsju, vaknar igen på natten

3 kommentarer:

  1. Tycker du har blivit jävligt skicklig med de där hårda skuggorna, det har liksom blivit renare, mer grafiskt. Tycker mig se det även i din rymd-stripserie, att de svartvita bilderna blivit mer...distinkta. Eller vad man ska kalla det. Gillar det iaf riktigt mycket.

    En vampyrs bekännelser minns jag som fruktansvärt seg, men den är kanske värd en omtitt :)

    SvaraRadera
  2. Anders: TAMEFAN!

    Martin: Tack, mannen, gött att höra! :) Det är en jävligt hårfin balans mellan att försöka göra vad man tycker ser snyggt ut och ibland följa någon sorts regler om ljuskällor. Allt som oftast gör jag det första alternativet, men det är risky! Kul att du gillart!

    Tja, den kanske inte har åldrats med värdighet - det ska nämnas att när jag var liten var de bästa filmer som fanns Men in Black, The lost world och Michael Bays Godzilla...

    SvaraRadera