Jag har mina sidor

torsdag 5 maj 2011

Porträtt, packning & pepp

Tjenare, alla monsterdiggare!

Dagen har rivstartat!
I arla morgonstund åkte er efterkloke Erik till sin högskola
för att hänga på låset till skolans blygsamma tryckeri Repro.
Jag insåg nämligen igår att jag hade varit lite för blygsam
och tryckte upp lite fler ex av Anstalt och For the love of Lovecraft.
Så nu ska vi kunna vara tillmötesgående mot efterfrågan!

Såhär dan före dopparedan,
när jag precis har laddat tvättmaskinerna i källaren,
samlat ihop alla t-shirt, gamla & nya fanzines och art books
och börjat planera packning & matsäck,
tänkte jag även klottra lite.
Ni vet, jag gör sånt ibland.

Jag har velat göra ett porträtt på någon väldigt länge
som jag tror skulle uppskatta det.
Men porträttlika teckningar är inte min starkaste seriesida, direkt.
Innan jag börjar bläddra genom facebook för referensbilder på personen
och sätta igång med alstret,
tänkte jag visa er lite tidigare försök till porträtt som jag har spottat ur mig.

Herr stadsminister

Min svägerska Elin

Jamie Pressley

Min vän Lovisa

Markus Krunegård

Min morfar

Min vän Martin

Min vän Anton

Min vän Elli

Min älskade fästmö Emy

Undertecknad

Martin Westerstrand

Min vän Anders

Min vän Tesen

Till verket då, så får vi se vad det blir av det hela.
Imorgon bär det iväg mot huvudstaden
och Small Press Expo 2011.

Vi ses i Stockholm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar