Jag har mina sidor

söndag 15 maj 2011

Stolleprov & strippserier

Tjenare, alla monsterdiggare!

Hushållet Hullingen schlog ett schlag för schvensk schlager under gårdagens afton - vardagsrummet bångnade av finbesök och delikatesser!
Under en långdragen poängutdelning haglade snilleblixtarna under en brainstorming av undertecknad och filmvetarna Anders &  Martin.
Nästa projekt som Hollywood borde sondmata in pengar i borde vara följande;
blockbusterfilmer som är mashups av stora filmmakares samlade verk!
Istället för att lida igenom oändliga mastodontfilmsmaraton kan man samla essensen av regissörens stil i ett enda magnum .44 opus!
Här följer regissörerna och de mashupfilmer som snarast borde göras verkliga.

James Cameron
Piravatiterminalibyss

Michael Bay
Armatranspendencepearlzilladon

Christopher Nolan
The dark prememeception begins

Peter Jackson
Lovely ringkingbraindeadlordkongbones

David Lynch
Highvelvetmulldunephantpeaks

Stephen Spielburg
War of the third jawsassic PrivatepoltertinETAIRyan

Stanley Kubrick
Eyes full metal space orange Spartalita Lyndon shut

David Fincher
Social Fightjamin Buttworthroomseven

Tim Burton
Sleepy sweeney batjuice before big chocolatemarspeecorpselandfishchristmas adventures in Beetle street - with music by Danny Elfman!

Såhär på söndagen finns det flera anledningar att känna sig lite tom.
Fästmön har vinkats av på perrongen,
himlen är oskyldigt grå,
och ens tid på serie- och bildberättarprogrammet lider mot sitt slut.

Men sol i sinne, brun inne!
Snart flyttar jag och min bra-mycket-bättre hälft ihop i en vindsvåning i glada Örebro,
ikväll är det hockeyfinal,
och jag är helt tokig i mitt nya serieprojekt!
Jag slängde just ihop en stripp till, ta en titt!
Slängde ihop är dock fel ordval, hur klämkäckt det än låter. Jag har märkt att de hära rutorna tar mer tid än någon annan serie som jag har gjort.
Är det bra eller dåligt?

2 kommentarer:

  1. Jag diggar ditt rymdprojekt som fasiken! Är väldigt intressant att se vad som kommer hända, ska bli kul att höra vad du tänkt dig :) Diggar stilen och formatet asmycket - jag säger "keep it up!"

    SvaraRadera
  2. Härligt-härligt-härligt, Calle Chameleon! :)
    Formatet är väldigt bekvämt, jag rekommenderar det varmt! Högsmala rutor är grajjen!
    Jag hoppas att du gillar hur historien fortlöper, även om den berättas i en väldigt långsam takt - vilket jag har längtat efter att få göra! :)

    SvaraRadera