Jag har mina sidor

onsdag 25 maj 2011

Lauft, lauft, lauft

Tjenare, alla monsterdiggare!

Det här var baske mig en bra dag!
Jag har knåpat ihop ytterligare en sida till min deckarserie Lust,
och idag lade jag penseltusch på den.
Imorse när jag kom ner i Bunkern så hade min fenomenale formlärare Johannes lämnat en lapp bredvid seriesidan; "Bra jobbat med perspektivet! Mustigt!"
Så, här har ni mitt mustiga perspektiv,
som är början på det andra kapitlet i serien.

Vill ni se mer av Lust och veta mer om arbetet bakom kulisserna, ska ni röra er i Högskolan i Gävles lobby från och med den första juni. Då ställer vi på serie- och bildberättarprogrammet ut våra examensarbeten i Räv- och Fårhallen.
Jag kommer att visa skisser, layout, utdrag ur manus och färdiga sidor.

Jag vill också påminna om att man får pinna på lite om man vill köpa trycksaker av mig,
några damer i serietecknarettan har redan inventerat lite.
I övermorgon kommer mina föräldrar upp med kärran för att hjälpa till med utflyttningen från Sätra,
sen flyttar jag in en sista vecka hos Anders - då det ska knåpas med projektrapport och sägas lite hejsan svejsan till Gävleborg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar