Jag har mina sidor

måndag 6 februari 2012

Ett halvt varv

Tjenare, alla monsterdiggare!

Nu har Hullingen gått ett halvt varv
för det här är inlägg etthundraåttio.

Gårdagens rollspel var kalas!
Inledningen gjorde nog mycket,
en riktigt smart en - som fick en att resa sig från stolen direkt.
Sen blev det detektivarbete och smygande på förbjudna brottsplatser,
skrik och panik i katakomber under den insnöade stadens bibliotek,
gravplundring,
ett avslöjande av en hemlig order,
massor av nattsvart historia,
försvar av en lägenhet anstormad av fasor
och slutligen en uppgörelse i en skolbyggnad.
Stort plus till spelledaren Staffan
för systemet som han snickrat ihop själv,
den mysiga och genomtänkta historien han tog oss igenom
och den hundraprocentiga inlevelsen.

Jag är tillbaka i fritidssvängen,
så det ritas en del
och frågas om teckningskurserna!
Här är länkar till dem, för er som är frågvisa:

Skräck-och monsterteckning! Från 11 år!

Mangateckning! Från 7 år!

Dessutom ska ni v.8, på sportlovet, komma till Kumla bibliotek på onsdagen.
Då sitter jag där klottrandes för fullt,
och det är fritt fram för alla och envar att slå er ner för att rita med mig.
Så ska jag som vanligt göra mitt bästa för att
inspirera
instruera
illustrera.

En sista grej innan läggdags, hörni.
Jag har bokat bord inför SPX2012.
Det blir jag
och tre kamrater.
En klotterkvartett.
Fyra hårdföra män.
Grandiost
kan det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar