Jag har mina sidor

söndag 26 februari 2012

Nilkrokidil

Tjenare, alla monsterdiggare!

Lite nostalgi.
Lite verklighetsförskjutning.
Lite time warp.
Blev så igår.
För när man cyklar (ja, årets andra cykeltur överhuvudtaget) genom stan, med ett A3-block i cykelkorgen, för att sitta tre timmar tecknandes... då kändes det hela väldigt studentikost. Som om en annan vore tillbaka i Gävle. På ett Serie- och bildberättarprogram. Måste nämna att det hela förstärktes av att jag senare på eftermiddagen tog ett tåg mot Kumla. Ett Tåg i Bergslagen. Min käre gamle springare. Hur många kaffe-och-kexchoklad-för-tjufem-kroner har inte smulats ombord?

Kroki, alltså.
Äntligen en tumme ur!
Det var på vinden. Men jag är ju van vid att vistas på vinden.
Det gick bättre än jag trodde. Ett fönster bakom modellen kastade också förbaskat bra ljus, så man fick göra såna häringa kromade skuggor som jag är svag för.






Vi får la si när nästa lördagscroquis blir av.
Det kändes förbaskat matnyttigt, iallafall. Formlärans grönsaker.
På tal om formlära.
Vet ni vad som börjar imorgon?
Skräck- och monsterteckning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar