Jag har mina sidor

måndag 27 februari 2012

Hullingen#190

Tjenare, alla monsterdiggare!

Anders kom på en rolig gubbe.
Typ som en maskot.
Eller en logotyplirare.
Sen undrade han om jag kunde rita den häringa trademarktypen.
Sätta in honom i något sorts sammanhang.
Jorå, jag provade iallafall.
Man ska alltid prova.
Det såg ut såhär.


Ikväll är det dags, hörni!
Första sessionen,
lektionen,
inspirationen,
illustrationen,
instruktionen,
introduktionen
med
Skräck- och monsterteckning.
Nu ska vi ju komma ihåg att det aldrig blir som man tänkt sig.
Men i min planering ser första delen ut såhär;
  • Tjabba, välkomna, det här är jag, det här är kursen!
  • Önskemål? Förväntningar?
  • Skissa=gissa! Blandade övningar i skissteknik, för att vänja av allt ånuskajagritanuskadettasiförkungochfosterland!
  • Monsterporträtt (hemmansnickrad slumptabell för att få fram inriktningar som vampyr, varulv, zombie, havsmonster eller jätteinsekt) som framsida till monstermappen.
Nu ska jag slänga ner någon skiva till bakgrundsmusik.
Vi ses!

1 kommentar: