Jag har mina sidor

söndag 5 februari 2012

Tentakeltak

Tjenare, alla monsterdiggare!

Både Lovecraft
och Lumley
och många fler av mytosmännen
varvar ofta vardagsskräck i New England
med små fantasynoveller.
En värld som jag faktiskt tror ska föreställa samma värld som Conan barbaren springer runt i,
där människan och monstren lever närmare varandra.
Jag har lite svårt för den häringa sortens swords & sorcery, men jag uppskattade framförallt Lumley's besök i den här världen.
Här är en blasfemisk boning
som hag försökt avvbilda i just den stilen.




Kan ni tänka er
att när jag igår för första gången fick tummen ur
och skulle besöka krokin på konstskolan
så möts jag vid en låst dörr av modellen själv
som hävdar att det är inställt idag.
Men
garanterat nästa lördag.
Dessutom vet jag nu var läget ligger.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar