Jag har mina sidor

tisdag 28 februari 2012

Dubbla revolvrar

Tjenare, alla monsterdiggare!

Avdrag för dubbel vapenföring.
Inte dubstep för wobbleavföring!
Hade vi suttit kring ett köksbord med papper, tärningar och rollspel på gång hade jag nog fått det.
För just nu svingar jag dubbla revolvrar.
Hålls med två böcker samtidigt.
Vänsterprassel.
På jobbet dessutom.
Neil Gaiman får mig fortfarande att dra på munnen åt den vitsighet, fantasi och spänning som han bjuder på i Neverwhere,
men jag fick ju ett mer högljutt verk i födelsedagspresent också.
Santa Psyko av Johan Theorin (nej, vi börjar inte vomera alla de ordvitsar som man kan bygga kring författarens efternamn, tack på förhand.).

Senast jag hade en ljudbok som medresenär i mitt jobbpendlande var det William Roberts som läste högt för mig ur The Call of Cthulhu & other stories av HP Lovecraft, innan dess var det John Ajvide Lindkvist som personligen läste Låt den rätte komma in för mig i somras. Den senare är la den som hittills påminner mest om Theorins bok.
Nu ska jag inte påbörja någon bokrecension.
För bövelen, jag har precis börjat i boken(får man säga "i" när man faktiskt inte har några inbundna sidor att stoppa snoken "i"?).
Många böcker är fängslande och pirriga i början, vem vet hur den här fortlöper?
Men än så länge är det förbannat bra
Den är rätt träffsäker i sina kulisser.
Själva mentalsjukhusmiljön för tankarna till Sanatarium, äventyrsspelet som jag försökte ta mig igenom. Sen är det mycket prat om förskola, barnskötare, vikariat, arbetsintervjuer, etc. På sista tiden har jag haft mycket sånt inpå livet.

Förresten fick jag ett lattjo mejl från min kontakt på Medborgarskolan, det studieförbund vilket jag håller min Skräck-och monsterkurs igenom. Med risk för att någon av mina kära elever faktiskt kan snubbla in på denna blogg låter jag detaljer vara diffusa, men ett materiel som undertecknad efterfrågat har anlänt. En ny i klassen, kan man säga.

PS.
För er som inte redan visste, så är det tyvärr så att Mangakursen jag pratat om har utgått. För få anmälningar. Men istället lägger vi dubbla kol(kritor) på monsterkursen!
DS.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar